Kurkime modernią Lietuvos ateitį kartu

Registruotis
Grįžti

Inovacijų agentūra

Lietuvos išplėstinės realybės ekosistemos potencialo vertinimas

2025 m. kovo 4 d. - 2025 m. rugsėjo 8 d.

Problema

Išplėstinė realybė, (angl. Extended reality, XR) yra bendras terminas, apimantis įtraukiąsias technologijas, tokias kaip virtuali realybė (VR), papildyta realybė (AR) ir mišri realybė (MR). Šios technologijos praplečia realybę ir mūsų pojūčius, pridėdamos skaitmeninę informaciją realiame pasaulyje arba sukurdamos visiškai naują skaitmeninę aplinką taip keisdamos mūsų darbo, gyvenimo ir tarpusavio sąveikos būdus.

Europos Sąjungos lygmeniu XR sektoriaus galimybės įžvelgiamos tokiose srityse, kaip sveikata, švietimas, kultūros ir kūrybinės industrijos, pramonė ir žalioji transformacija. Sparčiai tobulėjančios technologijos leis įgyvendinti tikslesnes medicinos procedūras, padidins jų greitį ir tikslumą bei sumažins riziką. Patyrimu grįstas mokymosi procesas leis greičiau, efektyviau ir saugiau įgyti žinias. Pramonėje tai leis ne tik efektyvinti specialistų rengimo procesą, bet ir taupyti produktų gamybos kaštus ir laiką kartu mažinant gamybos proceso metu daromą neigiamą poveikį aplinkai. Kultūros ir kūrybinėse industrijose tai leis pasiūlyti naujas patirtis vartotojams ir naujus kūrybos būdus. Galiausiai, galimybė naudoti tikslius 3D modelius globalinio atšilimo poveikiui imituoti leis rasti geresnius ir energiją taupančius sprendimus.

„Fortune Business Insights“ duomenimis, pasaulinė XR rinkos vertė 2024 metais  sudarė apie 184 mlrd. JAV dolerių. Prognozuojama, kad 2025 metais rinka išaugs iki 253,5 mlrd. JAV dolerių, o iki 2032 metų – net iki 1,6 trilijonų JAV dolerių. Toks spartus augimas siejamas su didėjančia XR technologijų paklausa įvairiuose sektoriuose, tokiuose kaip žaidimai, sveikatos apsauga, švietimas, mažmeninė prekyba, inžinerija ir transportas.

Europos Komisijos užsakymu atlikto tyrimo duomenimis, 2021 m. vien Europoje XR rinka sugeneravo 7,95 milijardo Eur. Tyrimas taip pat atskleidė, kad 98 proc. apklaustų specialistų mano, kad XR technologijos per ateinančius penkerius metus reikšmingai prisidės prie atitinkamų sektorių plėtros. Tai patvirtina ir „XR4Europe“pateikta 2025 m. Europos XR industrijos ataskaita, kurioje dauguma analizuotų įmonių tikisi pajamų augimo. Remiantis pateikta Europos Komisijos statistika, prognozuojama:

Šiuo metu nėra duomenų apie Lietuvos XR ekosistemą ir jos potencialą pasaulinės rinkos kontekste.

Didėjantis tarptautinis dėmesys ir sektoriaus augimo prognozės bei nepažinta Lietuvos ekosistema formuoja poreikį ištirti šalies XR sektoriaus potencialą​. Potencialo įvertinimas leistų suformuoti duomenimis grįstą XR ekosistemos koordinavimo strategiją, resursų paskirstymą ir kitus žingsnius, kurie leistų Lietuvai proaktyviai dalyvauti XR rinkoje ir jos politikos formavime ES lygmeniu.

Tikslas

Projekto tikslas – įvertinti Lietuvos išplėstinės realybės sektoriaus potencialą virtualių pasaulių rinkos kontekste.

Projekto eiga

2025/04/16

Terminologijos apžvalga ir apibrėžtos pagrindinės vartojamos sąvokos

2025/05/07

Ekosistemos ribų ir tendencijų apibrėžimas

2025/06/11

XR ekosistemos Lietuvoje žemėlapis

2025/06/25

Interviu su ekosistemos dalyviais

2025/07/21

Gerųjų užsienio praktikų analizė

2025/09/03

Ekosistemos vertinimas

2025/09/08

Rezultatų pristatymas

Dalyviai

Panašūs projektai

2025 m. kovo 4 d. - 2025 m. rugsėjo 8 d.

Aukštųjų technologijų įmonių plėtros skatinimas Lietuvos laisvosiose ekonominėse zonose

VšĮ „Investuok Lietuvoje“

Projekto tikslas – pateikti rekomendacijas dėl reguliacinės aplinkos ir inovacijų ekosistemos pokyčių, kurios skatintų aukštųjų technologijų įmonių plėtrą Lietuvos laisvosiose ekonominėse zonose.
2025 m. kovo 4 d. - 2025 m. rugsėjo 8 d.

Ateities iššūkiams parengto užsieniečių integracijos strateginio valdymo modelio kūrimas

LR Vyriausybės kaceliarija

Projekto tikslas – parengti užsienio šalių pavyzdžiais, duomenimis ir ateities įžvalgomis paremtus siūlymus dėl užsieniečių integracijos sistemos valdymo ir kitų su imigracija susijusių veiksmų, juos teikti sprendimų priėmėjams ir integruoti atnaujinant Lietuvos migracijos politikos gaires.
2025 m. kovo 4 d. - 2025 m. rugsėjo 8 d.

Reguliacinės smėliadėžės sistemos sukūrimas gyvybės mokslų sektoriuje Lietuvoje

Inovacijų agentūra

Šio projekto tikslas – sukurti ir pasiūlyti reguliacinės smėliadėžės sistemą, pritaikytą Lietuvos gyvybės mokslų sektoriui.
2025 m. kovo 4 d. - 2025 m. rugsėjo 8 d.

Dirbtinio intelekto akto įgyvendinimui reikalingų kompetencijų žemėlapio kūrimas

LR Ryšių reguliavimo tarnyba

Šio projekto tikslai – 1) nustatyti, kuriuose Lietuvos sektoriuose kuriamos didelės rizikos DI sistemos; 2) įvertinti reguliavimo institucijų kompetencijas, susijusias su DI akto reikalavimais šioms DI sistemoms; 3)pateikti pasiūlymą, kaip užpildyti nustatytus kompetencijų trūkumus.
2025 m. kovo 4 d. - 2025 m. rugsėjo 8 d.

Lietuvos gynybos ekosistemos stiprinimas

VšĮ „Investuok Lietuvoje“

Šio projekto tikslas – nustatyti pagrindinius bendrus iššūkius, su kuriais susiduria gynybos įmonės ir išsiaiškinti, kurie viešojo sektoriaus įrankiai Lietuvoje turi didžiausią potencialą paskatinti proveržį gynybos pramonėje. 
2025 m. kovo 4 d. - 2025 m. rugsėjo 8 d.

Vieningos viešojo transporto kelionių planavimo ir bilietų sistemos modelio kūrimas

LR Susisiekimo ministerija

Projekto tikslas – kartu su Susisiekimo ministerijos Ateities susisiekimo politikos grupės komanda parengti vieningos viešojo transporto kelionių planavimo ir bilietų sistemos modelį numatant reikiamus teisėkūros, organizacinės ir koordinacinės atsakomybės, kompetencijų vystymo, technologinius bei reikiamo biudžeto aspektus.